Wednesday 25 October 2017

Alternativ Handels Volkswagen


Porsche kraschar i kontroverser i den ultimata korta squeezebining legendariska statusen - bilarna vann raser som Le Mans - med fart, tillförlitlighet och skönhet, var de föremål för varje ambitiös ung mans önskan. Men framväxten av massproduktionskonkurrenter i slutet av Första världskriget stavade problem för Stutz och finansiärer visste det. De smarta pengarna spelade att beståndet skulle falla. Alan A Ryan, som styrde företaget genom familjeinnehav, började hemligt köpa aktier, ofta genom alternativ och opaka holdingbolag fram till 1920 , meddelade han att han kontrollerade 105 pct. av Stutz. När Ryan förklarade att han skulle bosätta sig med shortsna till hans pris, rullade hela finanssystemet såväl som de fångade handlarena, en flotta mäklare och mellanhänder i mitten av handeln också i konkurs. Så småningom ingripit New York-börsen och ställde upplikningspriset i sig. Ryan slutade köpa en dyra 100pc av ett fallande bilföretag och gick bust Financiers tho Också, de ser aldrig tricket igen. Extremt, tomten - eller den första delen åtminstone - var förra veckan nästan återspelad på Volkswagen Kort efter 3:00 på söndagseftermiddagen avslöjade Porsche, den tyska tillverkaren av den ikoniska 911 sportbilen hade i hemlighet köpt 31 5pc av VW genom en serie kontantavräknade alternativ med en rad investeringsbanker. Relevanta artiklar. Tillägget till dess kända innehav av 42 6pc gav optionerna Porsche kontrollen av nästan 75pc av sin större rival. Nyhetsskottet genom den globala hedgefondsindustrin Med aktier i VW-handel långt över företagets verkliga värde och en lågkonjunktur som slår mot alla andra biltillverkare, hade handelsmän satsat miljontals euro att beståndet skulle falla. Men uttalandet skrek motsatsen Med nästan 20pc av aktieregister som innehas av delstaten Niedersachsen och en annan uppskattad 6pc som innehas av index trackers, handlare beräknade en hörnig marknad. Som sagt Med över 100pc av aktierna bundna och nästan 13pc shorted, correc t priset på alla tillgängliga lager var oändlighet Det var den ultimata squeeze. Aktiemarknaden stammades våldsamt och straffet resten av DAX-indexet i Tysklands ledande företag Hedgefonderna uppskattades ha tagit 30 miljarder träff, med investeringsbankerna upprätthålla stora förluster, också. Den tyska regulatorn gick överens omedelbart inför turbulensen att det skulle kunna vara ett fall av marknadsmanipulation att svara. Även i helgen är det inte bara Porsche och dess rådgivares rykte, men av tillsynsmyndigheter och företagsledande Tyskland som helhet. Mycket skadade. Källor nära Porsche insisterar på att företaget aldrig hade för avsikt att orsaka rumpus och har agerat helt inom reglerna. Övriga observatörer var oense Det här är kulmen av långsiktiga planer att ta över VW Porsche konstruerade pressningen som en av de mest briljant tänkta förmögenhetsöverföringar någonsin de har fått hedgefonderna placerade för att betala för Porsche s förvärv av VW Det enda de underskattade var omfattningen av nedfallet, sa en insider. Så hur har en sportbilstillverkare blivit en alternativhandlare Will Porsche nu köpa VW eller har det kraschat i sista hörnet Och även om inte, kommer handlare någonsin att köpa en annan Porsche igen. Utvecklingen av Porsche från bilmästare till ekonomisk ingenjör Har drivits av en extraordinär kombination av starka ambitioner. Det första är det för Ferdinand Piech, 74, sonson av Ferdinand Porsche, som grundade Porsche och även utformade den ikoniska VW Beetle, Adolf Hitlers bil för folket. Konfusionellt Piech, som nu kontrollerar 50pc av Porsche s equity och 100pc av sina rösträtter, tillbringade det mesta av hans karriär hos VW där han är chef för övervakningskommittén. Efter att ha fått en examen i teknik på 1960-talet började Piech sin karriär på Porsche och flyttade sedan till Audi in1972 1993 blev han ordförande och verkställande direktör i VW fram till sin pensionering år 2002 till styrelsen. En insider sade Piech anser VW sitt livsarbete och Porsche hans efternamn Han vill passivt se de två combi Ner innan han dör. Hans ambition har blivit matchad bara av den oförmåga Wendelin Wiedeking, verkställande direktör i Porsche sedan 1991. Herr Wiedeking, enligt uppgift, den bästa betalda direktören i Europa med en betalningspaket på 72 6m 56 7m förra året gjorde Porsche till det mest effektiva privata företaget inom bilindustrin, vinnande internationella plaudits. Dessutom, till skillnad från den stereotypa tyska företagschefen, fick han rykte för att vara en maverick och anti-etablering. I sin bok är Anders ist Besser Different bättre och hans självbiografi, han lade fram sin Machiavellianska filosofi som avslöjade en stolthet i att bryta regler, slita upp andra företagsledare och ett nöje i det okonventionella. Davids och Goliats tema är en av hans favoriter, medan han visar en brådskande brist på respekt för politiker. trots stansning över sin vikt har Porsche de senaste åren fallit bakom sina rivaler, särskilt försvagad av brist på tillgång till forskning och utveckling och teknik Ologisk expertis. Mr Wiedeking visade VW s stora RD-kapacitet avundsjuk och började kläcka en plan för att få delad åtkomst till det genom att äga en stake. En insider sa att Wiedekings mönster på VW var motiverade av industriell logik. Men sättet att betala för det kom från Holger Harter. Mr Harter, Porsche s innovativa finanschef, började titta på finansmarknaderna som ett sätt att öka företagets inkomst. Han började en radikal översyn av Porsche s treasury-verksamhet som han beskrivit 2002 som en viktig milstolpe för företaget. Harter s smak och talang för alternativ handel började locka uppmärksamhet Redan redan 2003 hade Max Warburton, en analytiker hos Bernstein, redan myntade en hedgefond med ett bilutställningssal när han beskrev Porsche. Samtidigt ställde Porsche sin syn på att ta över hela av VW Ökadbart verkade det vara en omöjlig uppgift eftersom den så kallade VW-lagen sätter tröskeln för att genomföra ett så kallat dominansavtal med 80pc kontroll, snarare än 75pc, vilket Är gemensamt för tyska företag. Sachsen s 20pc-aktie gav det befogenhet att veto något dominerande avtal. Detta var inte bara en historisk innehav utan en av vital politisk betydelse för den stat vars uttalade mål har varit att skydda sina VW-arbetare. I september 2005, Porsche meddelade att han hade köpt en 20pc-aktie i VW. Men då tyckte analytiker som Mr Warburton att mängden var förmodligen långt mer. Ingen kunde berätta för att Porsche fick rätt att äga lager utan att behöva förklara det. Inte minst för att den skulle kunna avböja mycket av den direkta ilska från Niedersachsen s fackföreningar som lovade att bekämpa något ledtråd av förändring av kontroll. Ett år senare hade vinsten före skatt i år till juli 2007 stigit från 2 1 miljarder förra året till 5 9 miljarder, med 3 6 miljarder som kommer från intäkter på aktieoptionsaffärer - mer än tre gånger det belopp som gjordes för att sälja bilar. Porsche fortsatte att köpa aktier, denna gång avgörande med vetskapen om att den vitala VW-lagen var granskas och förväntas bli återkallad inom de närmaste åren. Som en analytiker sa att Piech och Wiedeking köpte VW äntligen såg ut som möjligt. De behövde köpa 75pc av företaget och sitta fast för att lagen skulle förändras, varefter Niedersachsen inte längre kunde invända Mr Harter fick jobba. Åtgärd från hans alternativ handel blev distraherad av svåra rader mellan Piech och hans kusin, Wolfgang Porsche, som är chef för Porsche s styrelse, om hur en övertagande av VW skulle fungera. Samtidigt var VWs aktier attraktiva Real Hedge Fund Investors samt Porsche Den ovanliga dubbelklassen av aktier erbjöd chansen för en lätt arbitrageur att satsa på spridningen mellan vanliga och preferensaktier. Betydelsen av finanskrisen, i synnerhet nedbrytningen bland de amerikanska bilproducenterna, innebar VW attraherade ännu mer hedgefonder som trodde att beståndet, som var långt högre än andra inom sektorn, skulle komma att falla. Framväxten av hedgefonderna i stort antal presenterades Harder med en ny ambitiös finansiell möjlighet för varje VW-aktie de kortade, hedgefonder som behövs för att låna en verklig som säkerhet. Genom att låta bankerna som höll sin nuvarande andel för att låna aktier förvärvade Porsche redan inkrementell inkomst på det här sättet. Harter hade instruerat sex investeringsbanker för varje köpoption på 4 99pc av VW-aktier för att få Porsche s spel upp från 35pc till den magiska 75pc-nivån. Nu fick han bankerna att låna ut detta lager för att göra ännu mer pengar från hedgefonderna. spekulerade att, när hedgefonderna stack in, han förutsåg möjligheten att svänga kortförsäljarna och därför kunna namnge sitt pris för att lösa och tvinga miljarder ut ur dem, men det finns inga bevis för detta. I efterhand, häck Fonderna borde ha insett att något pågick bakom kulisserna på grund av det stabila aktiekursen, men i stället stod de blint in i kort säljande 13pc av VWs marknadsvärde. Men Warburton var först för att förstå sanning För tre veckor sedan, i en anteckning som heter Fruit Machine En Möjlig Förklaring till VW: s Inexorable Rise, sa Warburton att han trodde att Porsche nu hade köpt alternativ på så mycket som 75pc VW att den dagliga volymen som handlades i VW faktiskt var bara korta säljare, som då lånade lager från Porsche eller dess banker och att Porsche tjänade pengar ur transaktionerna. Förstod att bli uttråkad i sitt skickliga spel, avvisade Porsche Warburton s åsikter som sagor. Ännu så, frågorna skulle inte gå iväg Förra söndagen, kanske med en knuff från tillsynsmyndigheter som krävde tydlighet, erkände Porsche sin hemlighet som företaget under de senaste månaderna hade uppställt sex investeringsbanker och köpte genom varje av dem alternativ för att köpa 4 99pc VW-aktier. Företaget sa de är kontantavräknade optioner, vilket innebär att bankerna, när de utövas, måste leverera värdet av aktierna i kontanter i stället för aktierna själva, som i vanliga alternativ. De pengar som genereras av optionerna används sedan för att köpa fysiska aktier om Porsche ville. Samtidigt som Porsche pekar på nästa steg i tystnad, börjar omfattningen av skadorna på dess rörelse komma fram. Krypningen på hedgefonder var den mest synliga smärtan Men bakom kulisserna är Porsche s sex banker tänkt Dessutom har Merrill Lynch, Porsche s-rådgivare, blivit bojkott av hedgefonder i protest. De skämt som redan har gjorts om handlare som nu bojkotterar själva bilarna är inte långt ifrån sanningen. Volatiliteten skadas också Andra tyska bestånd och i sin tur indexmarkörer. Men den största skada är Tysklands kapitalmarknader där regulatorn nu undersöker vad som hänt. Som en kommentator sa i något annat land skulle detta vara olagligt och det här är inte lite Fast det är Tysklands största Det är så tillbaka till den vilda västern. Warburton säger att nyckeln ligger i VW-lagen Om det går kan Porsche flytta in och köpa sin 75pc och ta kontroll över VW Om lagen stannar, återkommer vi förmodligen för en lång dödläge av politisk lobbying. Copyright 2017 MarketWatch, Inc Alla rättigheter reserverade Genom att använda den här webbplatsen godkänner du användarvillkoren Sekretesspolicy och Cookie Policy updated. Intraday Data tillhandahållen av SIX Financial Information och med förbehåll för användarvillkor Historisk och aktuell slutgiltig data tillhandahållen av SIX Finansiell information Intradagdata fördröjd per utbytesbehov SP Dow Jones Index SM från Dow Jones Company, Inc Samtliga noteringar är i lokal utbytestid Realtids senaste försäljningsdata från NASDAQ Mer information om NASDAQ handlade symboler och deras nuvarande finansiella status Intradagdata försenad 15 minuter för Nasdaq och 20 minuter för andra börser SP Dow Jones Index SM från Dow Jones Company, Inc SEHK intraday data tillhandahålls av SIX Financial Information och är minst 60 minuter försenad All citat är i lokal utbyte time. MarketWatch Top Stories. Solutions Jag vill hålla mina alternativ öppna med ett överenskommet framtida värde. Börja köra Volk swagen du vill, today. Solutions är det säkra sättet att hålla dina valmöjligheter öppna. Vi kommer överens om ett framtidsvärde för din bil i förskott, baserat på hur mycket du kör. Ja, det betyder att vi tar risken, så du behöver inte Du kan välja att handla din Volkswagen in för en ny, behålla den eller ge den tillbaka, utan oro i världen om hur mycket det är värt i slutet av ditt kontrakt. Du kan också bli glatt överraskad av vilken bil du kan Först betalar du en flexibel insättning - vi ska utarbeta ett belopp som du är bekväm med. Din inbetalning kan till och med täcka detta. Då gör du fasta månatliga betalningar i 18 - 48 månader - det är upp till dig Jämfört med andra sätt av att betala kommer dessa troligen att vara lägre än du tror. I slutet av ditt kontrakt har du tre alternativ. Beställ det och välj ett nytt. Vad som passar dig idag kanske inte riktigt bra imorgon, så handlar det in för en ny är Det bästa sättet att få din nästa Volkswagen Du kan ge tillbaka din Eos och köra i en Golf, eller ge dig tillbaka R Golf och kör av i en Passat så att din bil alltid håller på med din livsstil. Håll det Om du bestämmer dig för att du älskar Volkswagen du har, kan du bara betala resten och det är alla dina. Ge det tillbaka Om du vill inte uppgradera eller behålla den, så länge den är älskad, kan du helt enkelt ge den tillbaka. Använd finansberäkaren för att börja krossa dina nummer. Du kan till och med finna att du kan gå till de elektriska fönstren och läderbeklädnaden trots allt Tillgänglig för både nya och begagnade bilar. Med förbehåll för betalning av option till inköpsavgift Med förbehåll för våra rättvisa villkor för slitage och villkor. Fondförsäkring Broschyr.

No comments:

Post a Comment